
Sergio Olavarrieta
Associate professor, Vice Rector for Economic Affairs and Institutional Management, Universidad de Chile
Ph.D. in Business Administration, University of Georgia, Georgia, USA.
B.A. Business, Universidad de Chile, Santiago, Chile
Business Administration (Commercial Engineer), Universidad de Chile, Santiago, Chile.
Research Areas
Marketing, Estrategias, Branding Internacional e Investigación de Mercados.
Contact
solavar@fen.uchile.cl
solavar@unegocios.cl
Error al conectar con la API: cURL error 28: Resolving timed out after 5000 milliseconds
Research Monographs
Columna de Opinión
- 2021 / El Desafío de crear Marcas Sostenibles
- 2020 / La idea de Manuel: un fondo de pensiones para niños
- 2017 / Calidad versus complejidad en universidades
- 2016 / ¡Arreglemos solo lo que está roto!
- 2015 / El encanto de lo gratis
- 2015 / Gratuidad: Pensémoslo bien
- 2014 / Reforma Tributaria: en búsqueda del objetivo perdido
- 2011 / Los desafíos para la empresa y la educación
Academic/Professional meeting Presentations
- 2016 / Mapping Marketing Journals with bibliometric indicators
- 2013 / Trust Formation in Online Services in Latin America: The effect of Reputation and Familiarity and the Moderating Role of Experience and Internet Penetration
- 2011 / Research Productivity in Business, Accounting and Economics in Latin American Business: A Scientometric Assessment using the ISI Web of Science Database 1985-2010
- 2011 / Promotion of Research in Latin American Business Schools: Assessment, Drivers and Challenges
- 2011 / Dinero, Significado y Motivación: Evidencia de Dos Estudios Experimentales en Chile
- 2005 / Nuevos Canales para Nuevos Chilenos