
Verónica Fuentes
Ph.D. Heath Policy and Administration, Pennsylvania State University.
Magíster en Control de Gestión, Universidad de Chile.
Ingeniero en Información y Control de Gestión, Universidad de Chile.
Contador Auditor, Universidad de Chile.
Verónica Fuentes Cáceres es Profesora Asistente del Departamento de Control de Gestión y Sistemas de Información de la Universidad de Chile y directora académica del magíster en Control de Gestión full time que imparte la Facultad de Economía y Negocios (FEN).
También, integra el Comité de Ética de la FEN y es Directora del Centro de Control de Gestión de esta misma institución.
Gestión en Salud, Control de Gestión, Sistemas de Costeo y Gestión de Costos, Gestión de Calidad
Publicaciones en Revistas con Comité Editorial
- 2023 / Priorities and root cause analysis of quality and safety problems in chilean hospitals / Revista médica de Chile (Impresa) / - No. 2
- 2020 / Cost objects: How is your ED performing? / BMC HEALTH SERVICES RESEARCH / - No. 1
- 2020 / Simulation-based training as a teaching and learning tool for management education / INNOVATIONS IN EDUCATION AND TEACHING INTERNATIONAL / - No. 6
- 2015 / Who's Aware of and Using Public Reports of Provider Quality? / JOURNAL OF HEALTH CARE FOR THE POOR AND UNDERSERVED / - No. 3
- 2014 / Attrition in Chronic Disease Self-Management Programs and Self-Efficacy at Enrollment / HEALTH EDUCATION & BEHAVIOR / - No. 6
- 2006 / Cómo Gestionar Capacidad. Una Aplicación de la Sector Salud / Revista Contabilidad y Sistemas, Universidad de Chile / - No. 4
Capítulos de libros
- 2016 / Electronic Health Records and Patient Activation - Their Interactive Role in Medication Adherence
Academic/Professional meeting Proceedings
- 2006 / Cómo Gestionar Capacidad. Una Aplicación de la Sector Salud / Revista Contabilidad y Sistemas, Universidad de Chile / - No. 4
Columna de Opinión
- 2024 / Desafíos y oportunidades para Ingeniería en Información y Control de Gestión
- 2020 / Transformación digital en salud
Academic/Professional meeting Presentations
- 2022 / Experiencia usuaria y su relación con la seguridad de los pacientes. Resultados preliminares en hospitales chilenos
- 2021 / Monitoreo de la satisfacción usuaria y sus efectos en la seguridad de los pacientes
- 2021 / Using The Baldrige Excellence Framework To Design Quality Management Systems: The Case Of A Brazilian Philanthropic Hospital
- 2021 / Quality and Safety Problems in Chilean Hospitals
- 2020 / Developing an instrument to measure patient satisfaction regarding inpatient care for public reporting in Chile
- 2019 / Influence Of Vendor Strategy And Peer Pressure On The Likelihood Of Achieving A More Comprehensive Hit Infrastructure. An Analysis In The Hospital Setting.
- 2016 / Does Meaningful Use Of Electronic Health Record Systems Improve Patient Experience?